NL |  FR |  EN
Pers |  Nieuwsbrief |  Campagne |  Bedankt |  Contact
Error showing flash-object.

Gezonde voeding 

De actieve voedingsdriehoek om dagelijks evenwichtig te eten en voldoende te bewegen is een ideale leidraad om een gezond lichaamsgewicht na te streven. Je zal merken dat fruit ook hier meer dan zijn steentje bijdraagt!

Fruit helpt je een gezond gewicht te behouden. In verhouding tot zijn volume levert het weinig calorieën maar veel vitaminen, mineralen en antioxidanten op. Door de aanwezige voedingsvezels geeft het een verzadigd gevoel waardoor je niet snel te veel zal eten. De kans op overgewicht wordt dus ook kleiner. Een gezond lichaamsgewicht behouden is dus perfect mogelijk, maar doe je best in combinatie met voldoende lichaamsbeweging.

In het kader van een evenwichtige en gevarieerde voeding wordt aangeraden om elke dag 300g groenten en 2 tot 3 stukken fruit te eten. Deze hoeveelheden zijn onmisbaar voor een gezonde portie vitaminen (vooral vitamine C en foliumzuur), mineralen, voedingsvezels en andere bioactieve stoffen. Wil je de gezondheidsvoordelen ten volle benutten, dan is variatie eveneens belangrijk!

Fruit is belangrijk om fit en gezond te blijven. Op de lange, maar zeker ook op de korte termijn. Op de lange termijn gaat het dagelijks eten van een ruime portie fruit samen met een lager risico op diverse welvaartsziekten, daarnaast helpt het ook via diverse processen bij het afvallen, met name het blijvend afvallen.

Tip: Sla nooit een maaltijd over!